Kuoromme konsertti on joulukuun puolivälissä. Minulla ei ollut esiintymispukua, mutta kohta on! Vein tänään kankaan paikalliselle ompelijalle. Otettiin jos jonkinlaisia mittoja ja suunniteltiin yksityiskohtia. En muista, milloin olen viimeeksi käyttänyt tämän alan palveluita, kai karjalaista fereesiä teettäessäni joskus 20 vuotta sitten.

Samalla vein mukanani kankaan, jonka joskus heikkona hetkenäni ostin ja siitä väsätään minulle tunika tai liivihame tai jotain siltä väliltä. Sellainen kuitenkin, jota voi pitää housujen ja pitkähihaisen esim. poolon kanssa. Suunnitelma näytti ihan somalta. Ensi viikolla pääsen sovittamaan.

Ompelija ehdotti värikkäitä nappeja ja tamppeja, mutta ne ammuin alas heti. Olen niin tylsä tyyppi, että minulla pitää olla mahdollisimman yksinkertaista. Myönnyin kuitenkin suuriin kankaan värisiin nappeihin. Hauska nähdä, miltä valmiina näyttää!

Ompelijan jälkeen pakkasin kimpsut ja kampsut ja ajelin tänne maalle viikonlopuksi. Mukana oli 2 kg muikkuja, jotka naapuri antoi mukaani. Niitä Kari keittiössä nyt perkailee. Minua huvittaa puheet kerrostaloelämästä, jossa jokainen elää luukussaan tuntematta toisiaan. Ei kyllä pidä paikkaansa meidän talon kohdalla!

Toivottavasti flunssa hellittää viikonlopun aikana. Vielä nenä niiskuu!