Oppilas: "Ope, sulla on sukat eri paria, toinen on ruskea, toinen musta."

Ope kurkistaa varpaisiinsa hämmästyneenä: "Oho, niinpä onkin! Tai tarkemmin katsottuna sukka on tainnut toisesta jalasta jäädä talvisaappaaseen. Kyllä se vielä aamulla jalassa oli."

Oppilas: "On se voinut pudotakin. Minä näin käytävässä yhden ylimääräisen." Ja ennen kuin ope ehtii mitään vastata, oppilas ryntää käytävään etsimään open kadonnutta sukkaa. Hetken päästä hän juoksee takaisin kädessään LIKAINEN JA  RIKKINÄINEN musta sukka.

Oppilas riemastuneena: "On se varmaan tämä. Mitataan!"

Ope: "Ei se ole minun! Tuo on pienempi eikä varmasti mahdu jalkaani."

Oppilas pettyneenä: "Minä olin ihan varma, että se oli sinun. Se näytti ihan sinun sukaltasi!"

Oma sukkani löytyi kengästä niinkuin olin arvellutkin. Ja oli kyllä vähän puhtaampi ja ehjä!

RENTOUTTAVAA VIIKONLOPPUA!